Post by metenburgtownwa on Mar 12, 2022 4:45:10 GMT 2
------------------------------------------
▶▶▶▶ Bunpo: Learn Japanese ANDROID ◀◀◀◀
▶▶▶▶ Bunpo: Learn Japanese IOS ◀◀◀◀
▞▞▞ koder mer pengar ▞▞▞
▞▞▞ Bunpo: Learn Japanese 2022 version ▞▞▞
Lär dig faktiskt hur man talar japanska i motsats till bara ord eller fraser! Det ger dig en lektion med bra förklaringar, lätt att förstå! Sedan ger det dig exempel och den bästa praxis jag har sett! Mycket interaktiv. Det kastar också in ny vokab som om du inte är bekant med kan du klicka på för definition. Jag tror att den här appen fungerar bäst vid sidan av dina nuvarande studier. Har ett japanskt tangentbord. För dyr ):
Bunpo: Learn Japanese Təhsil anc
Jag har bara använt den i 15 minuter men än så länge så bra, den skiljer sig verkligen från andra appar genom att förklara allt längs vägen istället för att bara kasta ord på dig för att komma ihåg. Jag ska försöka använda den här appen i en månad och beroende på resultaten kan jag ge den 5 stjärnor.
Appen är mycket användbar och njut av den, men om all data lagrades lokalt skulle det möjliggöra en mycket mer skenbar upplevelse
Inledande förklaring innan du ställer frågor för att hjälpa dig att lära dig karaktärer. Jag gillar den här funktionen mer än DuoLingo eftersom den förklarar i förväg och det känns mer som att jag blir undervisad, snarare än att lära mig ett mönster att svara på frågor i. Även om appen kan vara lite långsam och hackig när man växlar mellan frågorna i frågesporten.
13/7/2020: Jag ville verkligen testa appen, konceptet verkar bra, men tyvärr kraschar det alltid när man försöker spela upp ett ljud, vilket är typ av poängen med appen. Huawei P20 Pro, Android v.10, Emui 10.0.0
Ganska dåligt. Även om det gör ett bra jobb med att behålla grunderna i hiragana och katakana, går det inte utöver detta och introducerar ordförråd från ingenstans, med lite sammanhang och indirekta översättningar.
Återställningsfelet är inte fixat alls. Annars är det nästan perfekt.
Den här appen fungerar inte.
Personligen gillar jag att det finns inlärningsdiagram. Däremot tror jag inte att det verkligen tvingar användaren att lära sig symbolerna och orden. Det är en bra app, introduktionen är riktigt lång men annars är det inget fel med det bra som jag har sett hittills
Bra! Men ibland kraschar
Hittills var det ganska roligt och allt var fint förklarat. Edit: Med Bunpo Plus låstes vissa lektioner bakom en betalvägg. Det är sant att det finns mycket gratis innehåll, men utan delar av det, vad är poängen? Jag kan väl inte bara flytta till N4-kursen utan de 3 låsta lektionerna i N5? Det är därför jag minskar min recension till 3 stjärnor, förhoppningsvis kommer detta att ändras någon gång.
Det verkar ganska bra än så länge. Jag granskar det jag redan vet från N5 för att göra mig redo för jlpt. Jag gillar formatet och reglerna är skrivna på ett sätt som är lätt att förstå. Jag gillar inte att svaret inte accepteras om du svarar med Kanji.頑張ってみんな!
Jag har använt den i en timme och försökt luta bokstäverna i hiraganan och appen är extraordinär på den delen, den har till och med ett stort blad med alla bokstäverna och deras uttal och de visar tydligt och långsamt exakt hur du ska uttala det.ありがと (snälla säg att jag stavade rätt lol)
Inte säker på vad som hände men övertid blev appens prestanda bara sämre och sämre. Kan inte ta sig igenom ett enda avsnitt utan att krascha.
När jag skrev har jag precis avvery *friendly* personat katakana-lektionerna. mina framsteg raderades en gång och jag upprepade mina lektioner. ljudet är ibland försenat. synd att appen inte fungerar offline. Hittills är katakana-lektionerna lätta att förstå, men jag önskar att det fanns en skrivövningsdel också
Bunpo: Learn Japanese Izglītība goo
Har bara använt den här appen i en dag så detta är ett preliminärt intryck, men hittills har det här varit den bästa appen för att lära mig japanska som jag har provat. På många sätt inspirerade av Duolingo men justerade på några mycket välbehövliga sätt, är förklaringarna fantastiska och snygg design lätt att använda. Lämnar 1 stjärna av för att: 1. Appens funktionalitet är något långsam, ljudet kan ta några sekunder att spela upp etc. 2. Vissa av ljudförklaringarna är förvirrande för icke-amerikaner (t.ex. polis =/= か i många accenter !)
Appen använder en ren vit för bakgrunden till allt. När jag slog på mörkt läge hittade jag det låst bakom en betalvägg! Jag kan inte använda den här appen längre än några minuter utan att få huvudvärk som resultat. Darks-lägen är en grundläggande tillgänglighetsfunktion för att förhindra ögonansträngning och huvudvärk, och bör ALDRIG låsas in bakom en betalvägg! Tills de fixar detta kan jag fysiskt inte använda den här appen överhuvudtaget.
Det är lite svårt att höra vad rösten i den här appen säger men förutom att den är bra
Celestial Fate Rollenspiele zmzd
appen är bra! gillade det väldigt mycket. men jag skulle vilja påpeka att det finns några svar som borde inkludera "san" (refererar till personens namn), och när jag svarade med "san" var mitt svar fel. Dessutom, för N5-nivå, har vissa kanji inte "hiragana"-skrifter överst, vilket kan vara svårt för oss nybörjare att läsa det. på det hela taget är det här en bra app! tack och mer kraft!
Jag kan inte använda den här appen när jag är online. På grund av detta kan jag inte höra ljud. Vänligen fixa detta och very *friendly* personför detta fantastiska paket
De förväntar sig att du ska betala för något så enkelt som ett mörkt läge. Galet girig. Avinstallerade direkt.
Kunde inte ens öppna appen.Den visar bara laddning och ingenting händer
Jag är en bra app men använde den bara en gång och nu kan jag inte ens få tillgång till den.
Fixa din bugg!! Jag kan inte ens gå in där utan att behöva gå till youtube och titta på några videos. Väntan är för lång!!!!.Det smäller dig att betala för det. Skulle inte använda det
Jag har inte gjort så mycket på bunpo än så jag får poäng om jag träffar jag lär mig mycket av att komma och göra om min recension när jag har vant mig mer vid allt hittills är det ganska kul och det är väldigt lätt att förstå
Inlärningsupplevelsen var definitivt kul. Jag gillade appens funktioner eftersom den var väldigt nybörjarvänlig. Jag kommer förmodligen att använda den här appen som en repetition för tidigare lektioner.
Appen stannar när frågesporten startar
Bra information. Jag gillar hur ordet association används så att man lär sig specifika bokstäver med en referens. Konstverket är också bedårande.Mitt enda klagomål handlar om den här appens användarvänlighet. Pilarna på botten är besvärligt små och i hörnen. Jag försökte svepa korten istället men att svepa fungerar bara till höger. Jag försökte svepa åt vänster men det flyttar också korten åt höger.
Kommer inte att öppna. Det är som att jag laddade ner en laddningssida.
Till skillnad från de flesta recensenter tycker jag faktiskt inte att innehållet är så bra. Det finns grundläggande japanska innehållsfel, den ständiga användningen av artig/formell form istället för vanlig form distraherar, och de engelska beskrivningarna är alldeles för ordrika. Det är innan man tar hänsyn till den absurda prismodellen och den minimala mängden innehåll utan betalvägg – även mörkt läge är betalvägg. Jag rekommenderar Tae Kims guide för dina grammatikbehov över detta.
Jag tar bort 2 stjärnor från min tidigare kurs eftersom det fortsätter att frysa efter att ha very *friendly* personfört övningen. Det tar en evighet att jobba igen och självklart måste jag alltid göra om den sista övningen.
Det här är hittills min favoritapp för japansk lärande.Det är väldigt enkelt, lätt att använda och det hjälpte mig så mycket. Jag har inte sett några tillägg medan jag har använt appen. Det finns så många ämnen att välja mellan och olika nivåer för att passa användaren. Jag överväger att skaffa det betalda alternativet, men jag är inte säker på att det är värt det än, eftersom appen är bra som den är.
Edit: många små fel! Inte tillräckligt för att förstöra appen, men tillräckligt för att lägga märke till dem ofta... Kontakta mig om du vill ha skärmdumpar. Än så länge är allt bra! Utmärkt innehåll, känner verkligen att jag gör framsteg. Värt pengarna (jämfört med läroböcker, förstås).
Det verkar vara ganska bra men det kraschar MYCKET. Förhoppningsvis löser det sig snart.
Att studera grammatik är bra och övningarna användbara, men appen låter mig inte skapa ett konto och därför återställs mina framsteg alltid.
Bra app för att lära sig eller öva Hiragana och Katakana. Appen fryser dock på lektion 15 av Hiragana. Varje gång jag väljer "wo" som rätt svar, oavsett ordning.Också i Katakana hade symbolen för shi inte det korrekta svaret; den har bara sa, se, so och si som alternativ (det står att si var korrekt).
Jag älskar appen men varje gång jag försökte logga in eller registrera mig blir skärmen svart och kraschar då kan jag inte använda appen längre
Appen säger till mig att jag har fel svar på en övning även när jag kopierar rätt svar från popup-fönstret. I jämförelsesektionen för "と~とどちら" i JLPT N4 säger det mig att "このかばんとあのかばんとどちらが重いかす är det rätta svaret från fönstret. Samma situation inträffar för "ヨーロッパ旅行で、どこが一番楽しかったと思いますか。" Om detta är fallet är det fel, men vad är det annars korrekt jag har?
Du kan inte gå vidare utan lyssnardelen. (Vilket blir väldigt obekvämt när man vill träna på offentliga platser samtidigt som man glömmer att ta med hörlurar). Dessutom, när det gäller lyssnandet, behöver jag ibland skriva några onödigt långa ord.
När jag startade appen möttes jag av laddningsskärmen jag väntade i några minuter men ingenting hände. Jag startade om min telefon och fortfarande hände ingenting. Snälla hjälp mig.
Har precis börjat. Jag gillar att den lär dig att läsa på en grundläggande nivå och testar dig och låter dig försöka svara på flervalsfrågor igen tills du får rätt. Den bygger också på grundläggande vokaler för att lära dig ord. Har inte haft så mycket erfarenhet men jag tycker att det är ett bra verktyg för att lära sig förstå de japanska alfabeten/tecken.
Det är så lätt att lära sig.